Rekolekcje zimowe RF w Węglówce
2 - 7.02.2015 Z tych rekolekcji skorzystało 18 Rycerzy św. Franciszka. Pierwszym przystankiem było centrum Jana Pawła II w Krakowie. Nawiedziliśmy kaplicę kapłańską, stanęliśmy przy Relikwiach św. Jana Pawła II Wielkiego, przy nagrobnej płycie. Potem przeszliśmy do górnej świątyni. Tu po raz pierwszy zobaczyliśmy tą piękną nową świątynię. Dotarliśmy do ośrodka rekolekcyjnego na obiad. Okazało się, że w tym miejscu nie ma zasięgu na telefony komórkowe i internet. Wiadomo było, że te rekolekcje będą wyjątkowe. Rekolekcje prowadził O. Tobiasz Kołodziejczyk OFM. Tematem było: Pokój (początki biblijne), Dobro (Historia Izraela), Braterstwo (Apostołowie_ Rycerze), Maryja – dzień św. Klary, Jezus – Bóg i Król. Dwie grupy prowadzili moderatorzy: s. Ewa, s. Danuta, s. Leokadia, s. Małgorzata. Rycerze mieli okazję zobaczyć wystrój świąteczny Bożonarodzeniowy. Uczestniczyliśmy w wieczornej mszy św. z wiernymi w parafii MB Nieustającej Pomocy. Rycerze się rozśpiewali, pomogła w tym Martyna z gitarą. O. Tobiasz poprowadził nas do planetarium, gdzie mogliśmy przez lunetę oglądać Księżyc oraz planety Jowisz i Saturn. Droga nie była najłatwiejsza, ale zapadła nam w pamięci. Codziennie mieliśmy okazję na zjazdy z górki na śniegu, co nie zdarza nam się w mieście. Następnego dnia udaliśmy się do górnego Kościoła MB Anielskiej. Po drodze zawsze możliwość zjazdów z górek. Było też ognisko i pieczenie kiełbasek w pięknej zimowej scenerii. Był bal karnawałowy, gdzie Rycerze pokazali że potrafią się dobrze bawić. Pojechaliśmy też do Krakowa: na Wawelu odwiedziliśmy grób prezydenta śp. Lecha i Marii Kaczyńskich i marszałka Piłsuckiego. Po drodze zawitaliśmy do smoka wawelskiego, w jednej z piwniczek krakowskich wypiliśmy ciepłą herbatkę, dotarliśmy na Rynek Krakowski, wstąpiliśmy do Kościoła Mariackiego, wysłuchaliśmy hejnału i zrobiliśmy zakupy w Sukiennicach. Wieczorem spotkaliśmy się z ks. wikarym z Zgromadzenia Sercanów, który pochodzi z Mołdawi. No i trzeba wracać do domu. Dziękujemy ks. proboszczowi Krzysztofowi Ligockiemu SCJ za goszczenie nas w waszym Ośrodku Rekolekcyjnym tak pięknym miejscu. W naszej pamięci pozostanie otwartość z jaką zostaliśmy przyjęci, zapamiętamy piękne widoki, czyste powietrze i czysty śnieg, stajenkę i każdą mszę św. w waszym Kościółku. Wyprawę do planetarium i kościółek MB Anielskiej. Dziękujemy za smaczne posiłki.